Az üzletviteli tanácsadás az ügyfél folyamatainak, tevékenységeinek átvilágítását, megismerését, ezt követő elemzését, valamint átalakítását, optimalizálását jelenti.
Cége bizonyára eredményesen működik. Tapasztalataink ugyanakkor azt mutatják, hogy minden cég profit-hatékonysága az üzletág optimalizálásával és munkaerő-fejlesztéssel tovább növelhető. Továbbá minden szervezet életében többször is előfordul olyan helyzet, amikor a mennyiségi növekedés minőségi változásokat követel meg. Az ilyen esetekben a fennmaradás, a fejlődési lehetőségek megmaradása a tét. A működési folyamatok kézbentartása, állandó javítása, illetve újjáalakítása, valamint a folyamatokra alapozott szervezeti és irányítási szerkezetek megteremtése nagyban segítheti a fellépő helyzet hatékony kezelését, valamint negatív kihatásának és kockázatának csökkentését. Az üzletviteli tanácsadás az ügyfél folyamatainak, tevékenységeinek átvilágítását, megismerését, ezt követő elemzését, valamint átalakítását, optimalizálását jelenti
Ha a vállalkozás ügyvitele, pénzügyei nincsenek rendben, az könnyen a cég működésének végét jelenheti. Ha a menedzsment nem rendelkezik naprakész információkkal a vállalkozás működéséről, likviditási helyzetéről, esetleges egyéb problémáiról, nem tud megalapozott döntéseket hozni, és mire a bajok kiderülnek, addigra késő lehet. Jobb ezért a működési zavarok kialakulását megelőzni.
- kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzat
- hivatalos levelezések
- partnerekkel való kapcsolattartás
- szerződések nyilvántartása
- dokumentumkezelési rend
- Cafeteria szabályzat
- munkaszerződés írás
- munkaszerződés módosítás írás
- értékelési rendszer felállítása
Az üzletviteli tanácsadás eredményeként létrejött optimalizált folyamatok alapvetően javítják az ügyfél eredményességét, mivel az elvárt eredményeket, a megbízható módon, a szükséges legkevesebb erőforrás felhasználásával érhetik el. A megújított folyamatoknak köszönhetően javul a versenyképesség, az új informatikai rendszerek bevezetése egyszerűbbé válik, és összhangjuk, konzisztenciájuk is biztosítható
A stratégiának világosnak és átláthatónak kell lennie, és csupán három kérdést kell megválaszolnia:
- Hol tartunk most?
- Hol szeretnénk tartani adott idő múltán?
- Hogyan jutunk odáig?