Az üzleti terv készítése egy nagyobb, több fős vállalkozás esetében több szakterület részvételét is igényli. Az egészen kicsi vállalkozások esetében a tulajdonosnak kell "mindenhez értenie" - ami persze nem egyszerű feladat, de segítségére lehet egy jó könyvelő és egy marketing tanácsadó is.

Az üzleti terv összefoglalja a vállalkozás jövőbeli terveit arra vonatkozóan, hogy

  • mekkora eladásokat tervez,
  • milyen ütemezésben és
  • ezzel mennyi bevételt fog termelni.

A bevételeket összevetve a várható kiadásokkal, láthatóvá válik a tervezett jövedelem.

Az üzleti terv "párja" a pénzügyi terv, amely számba veszi a vállalkozás kiadásainak alakulását is.


Az üzleti terv segítségével biztosak lehetünk abban, hogy az ötletünk megvalósítása során nem esünk csapdákba. Az üzleti terv feladata, hogy lemodellezze a cég működési folyamatait. A modellezés segít abban, hogy megtaláljuk az ideális utat amely az ötletünkből egy működőképes céget hoz létre.

Az üzleti terv mennyiségekkel és értékkel is számol.

Ehhez adott esetben tudnunk kell, hogy - ha termékről van szó - milyen kartonozási, raklapozási jellemzők vannak (vagyis hány darab van egy kartonban, egy raklapon).

Az érték számítása lehet egyszerű szorzás is (a forint darabár szorozva a mennyiséggel), de bonyolíthatja a pontos üzleti terv készítését a devizaárfolyam is.

A gyakorlatban az üzleti terv jellemzően 1 évre készül. Erre az időintervallumra pontos előrejelzés készíthető, az ennél hosszabb távú terv viszont sok bizonytalansági tényezőt tartalmaz, ennél rövidebb távra pedig szinte felesleges tervezni. Mindenképpen fontos megjegyezni, hogy az üzleti terv nem kőbe vésett dolog: ha sok minden változik az üzleti, vállalkozási környezetben, akkor módosított üzleti tervet kell készíteni.
  1. SWOT analízis készítése
  2. piacelemzés
  3. célcsoportok definiálása
  4. szezonalitás felmérése
  5. időzítési terv készítése
  6. eladások megtervezése
  7. költségek kiszámítása, időbeli tervezése
  8. készpénzáramlás tervezése (cashflow)
  9. eredmény tervezés

Amikor realista, a cégvezetést segítő üzleti terv készül, akkor kiváló segítség lehet egy menedzsment módszer, az úgynevezett SMART célmeghatározás. A SMART betűi egy-egy fontos céljellemzőt takarnak:

  • Specific - specifikus: konkrét és nem lózungok állnak mögötte
  • Measurable - mérhető: onnan tudjuk, hogy valamit elértünk-e, hogy számszerűsítjük
  • Actionable - "lereagálható": csak azt érdemes célként definiálni, amire van egy következő lépésünk is
  • Realistic - realista
  • Time - időhöz köthető és kötött

Ha a vállalkozás céljait - még akár üzleti terv dokumentálása nélkül is - SMART módon határozzuk meg, máris sokat tettünk az üzleti siker érdekében!

Tanácsadási szolgáltatsunk keretében az alábbi feladatokat végezzük el.
Általános, egyedi tanácsadás
Egyedi, igényekre szabott tanácsadási szolgáltatásaink keretein belül komplex támogatást nyújtunk, legyen szó stratégiai vagy marketing tervezésről, ötletfejlesztésről vagy éppen a hatékony vállalkozói csapat összeállításáról. Egyedi tanácsadási szolgáltatásainkat alapvetően óradíjas konstrukcióban veheted igénybe.
Pénzügyi terv induló vállalkozásoknak
Pénzügyi terv működő vállalkozásoknak
Üzleti terv induló vállalkozásoknak
Üzleti terv működő vállalkozásoknak
Komplex tőkebevonási tanácsadás induló vállalkozásoknak
Komplex tőkebevonási tanácsadás működő vállalkozásoknak

Elérhetőségek

Cím: 3300 Eger, Koszorú utca 7.

Telefon: (+36) 30 483 1292

Email: info@trimentorteam.hu

Kövessen minket