Az EKÁER nem játék, ne kockáztasson! Minden bizonytalan ügyletet vizsgáltasson felül Velünk és minimalizálja az adókockázatot! Ne feledje, az ügyletek helyes kialakítását elvégezni csak egyszer kell!

 

Társaságunk támogatja ügyfeleit a megfelelő cafeteria rendszer kialakításában, üzemeltetésében.
A cafeteria rendszer kialakítása és működtetése a munkáltató és a munkavállaló számára is egyaránt előnyös. A munkáltató több kedvezményes adózású, sőt akár adómentes elemet is adhat munkavállalói számára, amelyek amellett, hogy a munkabérnél jóval kedvezőbb feltétellel adhatóak egy hatékony ösztönzési rendszer részét is képezhetik.

Az EKAER névre keresztelt rendszer lényege, hogy egy, az adóhatóság által működtetett elektronikus rendszerben kell eleget tenni a közúton szállított árukkal kapcsolatos bejelentési kötelezettségeknek.

A teljes néven Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer azt ellenőrzi, hogy az Európai Unió más tagállamából Magyarországra, vagy Magyarországról az Európai Unióba irányuló, illetve a Magyarországon belül megvalósuló, a termék közúti fuvarozásával összefüggő adókötelezettségek teljesülnek-e.

Az EKAER szám megállapításához magáról a szállított termékről is részletes információkkal kell ellátnunk a hatóságot. Le kell írnunk annak általános megnevezését és VTSZ számát, bruttó tömegét is.

Ha az állami adó- és vámhatóság az ellenőrzése során megállapítja, hogy az adózó a fuvarozott termék vagy annak egy része tekintetében nem tett eleget az Art. szerinti bejelentési kötelezettségének, illetve a bejelentési kötelezettségét hibásan, valótlan adattartalommal vagy hiányosan teljesíti, úgy a termék vagy annak be nem jelentett része igazolatlan eredetűnek minősül, és az állami adó- és vámhatóság az adózó terhére az igazolatlan eredetű áru értékének 40 százalékáig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki. Amennyiben az állami adó- és vámhatóság a bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt mulasztási bírságot szab ki, a fuvarozott terméket – a romlandó áruk és az élő állatok kivételével – a kiszabott bírság összegének mértékéig, annak biztosítékaként lefoglalhatja, és erről a bírságot kiszabó határozatban rendelkezik. A lefoglalásról az állami adó- és vámhatóság jegyzőkönyvet vesz fel, a lefoglalt ingóságot zár alá veheti vagy az adózó költségére elszállíttatja és megőrzi.
A legtöbb cég ma már megengedheti magának, hogy cafeteriát adjon munkavállalóinak. De mi is ez pontosan és kik kaphatják meg?
A cafeteria egy béren kívüli juttatás és igen rugalmas eszköz is egyben. A lényege, hogy a munkavállalók a számukra meghatározott keretösszegen belül a saját igényeik szerint állítják össze a csomagjaikat. A cégvezetés határozza meg az igénybevehető elemek körét.
A juttatásokhoz való hozzáférés különböző jogosultságok alapján szabályozhatóak.
  • Kockázati életbiztosítás, csoportos élet-, baleset- és egészségbiztosítás
  • Egyéni vállalati nyugdíj- és un. "horgony" program
  • Kulturális szolgáltatásokra szóló belépő/bérlet és könyvtári beiratkozási díj
  • Sporteseményre szóló belépőjegy/bérlet
  • Lakáscélú támogatás
  • Mobilitás célú lakhatási támogatás
  • Óvodai, bölcsődei díjak térítése
  • Készpénz kifizetés béren kívül
  • Széchenyi Pihenő Kártya
  • SZÉP kártya
    • Szálláshely alszámla
    • Vendéglátás alszámla
    • Szabadidő alszámla
  • Munkahelyi meleg étkeztetés
  • Ajándékutalvány (Mastercard-ra is)
  • Erzsébet-utalvány
  • Helyi utazási bérlet térítése
  • Iskolakezdési utalvány
  • Önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás
  • Önkéntes egészségpénztári hozzájárulás
  • Önsegélyező pénztári hozzájárulás

A tanácsadási tevékenység keretében igénybe vehető szolgáltatások az alábbi lehetőségeket kínálják.

Általános EKÁER tanácsadás
Szolgáltatásaink keretében segítünk az ügyfeleink fuvarozással járó ügyleteivel kapcsolatos EKÁER bejelentési kötelezettség meghatározásában, speciális ügyletek, illetve jogértelmezési kérdések – szükség esetén az adóhatóság szakmai álláspontjának kérésével történő - megválaszolásában.
EKÁER eljárásrend
EKÁER oktatás
EKÁER felülvizsgálat
Képviselet
Bevezetés, tanácsadás
  • Cafeteria dokumentációk elkészítése (cafeteria szabályzat, írásos tájékoztató a munkatársak részére).
  • Éves cafeteria keret felosztásához szükséges dokumentáció elkészítése (cafeteria nyilatkozat, meghatalmazás, egyéb támogató dokumentumok a törvényes működtetéshez).
  • Cafeteria rendszer üzemeltetéséért felelős munkatárs betanítása a rendszer hatékony működtetéséhez.
  • A cafeteria rendszerrel kapcsolatos szakmai/adózási kérdések megválaszolása.
Prezentáció munkavállalók számára
Adminisztráció

Elérhetőségek

Cím: 3300 Eger, Koszorú utca 7.

Telefon: (+36) 30 483 1292

Email: [email protected]

Kövessen minket